Re: problem z modemem

Autor: Łukasz Góralczyk <lukasz_at_goraNOSPAMlczyk.com>
Data: Thu 16 Dec 2004 - 02:42:04 MET

laser wrote:
> Musze podpiąć do komputera modem, mam samo pudełko, na nim pisze 3COM us
> robotics 56K message modem.

Rozumiem, ze zasilacz tez masz.

> Czy to jest nazwaq tego modelu, mam problem żeby sterowniki znaleść. Co
> prawda mam jakieś, niby się zainstalował ale neimogę się nigdzie nim
> wdzwonić, bo poza dzwiękiem wybierania jakieś pikanie cały czas jest :-(

Jesli nie bardzo wiesz jak to obslugiwac lepiej popros kogos, kto bedzie
wiedzial jak to zrobic.
Byc moze modem ma nietypowe ustawienia i dlatego sie dziwnie zachowuje
(nie opisales problemu dokladniej).
Jesli koniecznie chcesz zbadac modem, czy jest dobry, to uruchom
emulator terminala, i wybierz port do ktorego jest podlaczony modem,
predkosc nie ma znaczenia, reszta tez nie (aczkolwiek 115200 8N1),
wyslij do modemu takie ciagi znakow, zatwierdzajac enterem: "at&f"
(reset ustawien do fabrycznych, proboj tez at&f0 at&f1), "ati0", "ati1",
itd. Za kazdym razem powinno cos odpowiedziec. Ktorys z "atiX" daje w
wyniku model.
Prostym testem modemu jest wpisanie zamiast numeru dostepowego numer np.
swojego telefonu komorkowego. Jesli komorka zadzwoni, znaczy sie, ze
modem dobrze wybiera numer.
Sprawdz, czy dobrze podlaczony masz kabel telefoniczny. Wiecej nie
potrafie Ci pomoc.

--
Łukasz Góralczyk
jid: liku@chrome.pl