Toxhiba SD-R5372 - plotki, wrazenia z uzytkownania, lamanie zabezpieczen...

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie.spamuj.gazeta.pl>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 18:47:03 MET

Witam.
Wiem, że o nagrywarkach DVD było już na tej grubie bardzo dużo, ale tego
konkretnie co mnie nie interesuje niestety nie znalazłem.

Mam zamiar na dniach nabyć sobie nagrywarkę DVD, i myślę o Toshibie
SD-R5372. Niestety, w sieci nie ma jeszcze wiarygodnych testów tejże
nagrywarki, przez co mam pewien problem z decyzją.

Mam zamiar palić niewiele płyt (ot, 1-5 miesięcznie). Chciałbym za to żeby
nagrywarka ta bez większych problemów smażyła najtańsze płyty dostępne na
rynku. Po trzecie chciałbym używać tej nagrywarki do backupowania moich
programów i gier - wiadomo, płyta warta 150 złotych, a ryzyko uszkodzenia
całkiem spore...
Do tego nagrywarka będzie jedynym napędem optycznym w komputerze, przez co
chciałbym żeby czytała ona bez problemu nawet troszkę porysowane płyty.

Czy jakiś użytkownik owej nagrywarki jest w stanie wyrazić swoją opinię na
temat tego produktu? Jak wygląda nagrywanie na tanich płytach, odczyt,
poprawność zapisu?

Z tego co czytałem poprzedniczka tej nagrywarki (SD-R5272) nagrywała
działające kopie gier różnorako pozabezpieczanych. Mam nadzieję że ten stan
rzeczy się nie zmienił? (ciekawe jak te zabezpieczenia stoją razem z moim
prawem do wykonania jednej kopii zapasowej :>)
Czy istnieją jakieś zabezpieczania na płytach DVD (zarówno filmy jak i
programy/gry)? Czy obecnie te zabezpieczenia są łamalne?

Ah, i jeszcze jedno. Toshiba oficjalnie nazywa sie 'Toshiba-Samsung'. Ile w
tej nagrywarce jest Samsunga? Czy Toshiby generalnie uchodzą za wytrzymałe
nagrywarki?

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//