Re: Zwieszanie podczas animacji i filmów

Autor: Łukasz Góralczyk <lukasz_at_goraNOSPAMlczyk.com>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 23:03:14 MET

adam wrote:
> Mam od niedawna kłopoty z odtwarzaniem filmów i animacji. Kiedy tylko
[ciach]
> ->Właściwości Ekranu -> Ustawienia -> Zaawansowane -> Rozwiazywanie
> problemów -> Przyspieszanie sprzętowe. Daj suwak na brak i wtedy sprawdz.
>
> Tak zrobiłem i po przeładowaniu kompa spróbowałem uruchomić filmik.
> Wyskoczył mi dośc egzotyczny komunikat. Odtąd komunikat wyskakuje zawsze
> przy próbie odpalenia filmu, ale film potem już daje się uruchomić.

Wylaczajac sprzetowa akceleracje wylaczyles tez taki tryb wyswietlania,
ktory sie nazywa Overlay, o ile pamietam chodzi o to, ze kawalek pamieci
jest bezposrednio wyswietlany na ekran (karte specjalnie nie obchodzi co
tam jest).

> Treść zasadniczo mogę sobie pokumać, ale dlaczego to jest skoro tak nie
> było? Nie zmieniałem steroników ani nic w kompie, a karta graf. to GF3 Ti200
> (64mb) (Gainward) - czyli oczywiście nie rakieta, ale nie jakaś szmatławica.
> No i wszstko do niedawna chodziło bez najmniejszego zająknięcia. Coś się
> spieprzyło?

1. Sprawdz, czy karty nie dziela zbyt wiele przerwan, jestli tak - zmien to.
2. Zmien uklad kart PCI, pobaw sie w BIOSie ustawieniami (w
ostatecznosci je zresetuj).
3. Sprawdz czy to nie wina, ze zasilacz masz za malej mocy (odlacz
cdromy i inne niepotrzebne rzeczy).
4. Przedmuchaj komputer z kurzu, mialem raz przypadek, ze nie dzialala
akceleracja (zawieszalo kompa) przez to ze komputer byl bardzo zabrudzony.
5. Sprawdz karte na innym komputerze.

--
Łukasz Góralczyk
jid: liku@chrome.pl