Re: Utrata ostrości w monitorze po kilku latach użytkowania

Autor: CFR <cfr_at_antyspam.poczta.onet.pl>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 11:03:39 MET

> Jasność ma być najwyższa zapewniająca czerń czerni, a kontrast
> minimalny zapewniający odpowiednią ostrość i czytelność obrazu.
> O ile dobrze pamiętam, kontrast bardzo silnie wpływa na moc
> strumienia elektronów, więc zwiększając go zwiększa się też
> moc promieniowania walącego w oczy (i całą resztę ciała zresztą
> też).

Dokładnie. Wiele lat już pracuje na kompach i zawsze staram się wybrać
optymalny kontrast i jasność. Jak "najciemniej" i "najmniejszy"
kontrast, oczywiście nie daję wszystkiego na czarno (nie wspominając o
hercowym odświeżaniu ;P
Dzieki temu czuję, że oczka się nie męczą.
Czasami gdy odwalam prywatę u kogoś i jak siądę przed kontrastem 100% to
mam wrażenie, że obraz wypala mi się na siatkówce moich gałek ocznych
:/ Jak najszybciej zmniejszam wszelkie wartości a Hz podwyższam :) I nie
ma znaczenia oświetlenie za czy obok monitora :)

Pozdrawiam
CFR

Ps. Osoby oglądające filmy na TV, pracujące na kompie bez oświetlenia
dodatkowego, czyli w przysłowiowych "egipskich ciemnościach" - fundują
sobie niezły "oczny defekt" na starość :/