FAT - NTFS

Autor: adam <a_at_a.pl>
Data: Sun 12 Dec 2004 - 14:06:15 MET

Przy instalacji W2k pokazuje się komunikat o możliwości wyboru systemu
plików w jakim chcemy sformatować wybraną partycję dysku.
Robiłem to już kilkakrotnie. Tymczasem ostatnio, kiedy to wykonywałem
pojawił się komuniktat o możliwości wyboru, ale wybór był tylko jeden -
czyli NTFS. Zresztą w ogóle byłem zdziwiony, bo podałem dysk już
sformatowany na FAT 32, który wczesniej przygotowałem sobie FDISKiem.
Tymczasem instalator pokazał, że ten dysk jest niesformatowany i mogę wybrać
jedną z możliwości (ale wyswietlił tylko jedną) czyli NTFS. Wybrałem i
zostało wykonane bez zgłaszania problemów. Tylko zastanawia mnie czy to
czasem nie oznacza jakichś problemów z dyskiem, albo czymś innym?
Dysk to samsung 80gb.
A tak poza wszystkim który system plików lepeij wybierać? Słyszałem o
problemach w sieci jeśli połączy się kompy z róznymi systemami plików i
systemami opracyjnymi (np. Win98 - FAT i Win2000 - NTFS). Np. nie widać
zawartości udostępnionych dysków itp.

a.