Re: Niedroga drukara

Autor: Marek <marografWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 10 Dec 2004 - 16:17:12 MET

Sniper już Ci wyjaśnił o czym była dyskusja ale jeszcze kilka zdań ode mnie :)

> Eeee panowie tak dlugo sie przygladam tej fahowej dyskusji i... nie
> wytrzymalem. Drukarka nie drukuje w formacie sRGB (najwyzej na formacie
> A4 i innych), uzycie barw CMY - w druku jest nieuniknione (chyba ze
> skonstruujesz drukarke RGB, drukujaca na czarnym papierze ;-).
> Bez wzgledu czy to jest klasyczny czy nieklasyczny sitodruk ;-) uzycie
> modeli substraktywnych jest "domyslne".

Tak, masz racje, tylko co to ma do tematu dyskysji??

> I do tego "prygotowywalem materialy do druku"...

Eee... nie rozumiem, teraz jest jakieś inne fachowe określenie na tą czynność?

> Poczytajcie pl.rec.foto (tam jest kilku naprawde
> dobrych skanerzystow, i ich wiedza o profilach, modelach i
> przestrzeniach barwnych zasluguje na uznanie), jakas grupe o dtp i
> grafice i prowadzcie wtedy fachowa dyskusje.

Słusznie, ale to że nie załapałeś o czym jest mowa nie oznacza od razu że
dyskusja jest niefachowa.

> Sorry, to nie ma byc osobiste, tylko przestrzec innych przed
> bezkrytycznym wchlanianiem bezedur ;-)

No cóż... miejmy nadzieje że nikt wiecej już nie pomyśli, że skoro drukarka
jest w stanie odwzorować na papierze przestrzeń barwną RGB to ten wydruk bedzie
swiecić :D