Re: Niedroga drukara

Autor: Wieslaw Lubas <vieniu_at_math.put.poznan.pl>
Data: Fri 10 Dec 2004 - 10:47:52 MET

Marek wrote:
> To sie da zobaczyć tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć:). W każdym razie raczej
> drukuje w przestrzeni RGB, bo sprawdziłem w opisie Epsona R800 że drukuje w
> formacie sRGB.

> Prez kilka dni zastepowałem znajomego w pracy (przygotowywałem materiały do
> druku), gdzie drukuje sie właśnie wielkie formaty na takich kilumetrowych
> drukarkach atramentowych. Żeby jakość tego była porażajaca to bym nie
> powiedział. Ale może dlatego że jestem z tym oswojony. A drukarki za 500 zł z
> których fotki wygladaja jak z extra foto-labu to coś nowego :)

Eeee panowie tak dlugo sie przygladam tej fahowej dyskusji i... nie
wytrzymalem. Drukarka nie drukuje w formacie sRGB (najwyzej na formacie
A4 i innych), uzycie barw CMY - w druku jest nieuniknione (chyba ze
skonstruujesz drukarke RGB, drukujaca na czarnym papierze ;-).
Bez wzgledu czy to jest klasyczny czy nieklasyczny sitodruk ;-) uzycie
modeli substraktywnych jest "domyslne". I do tego "prygotowywalem
materialy do druku"... Poczytajcie pl.rec.foto (tam jest kilku naprawde
dobrych skanerzystow, i ich wiedza o profilach, modelach i
przestrzeniach barwnych zasluguje na uznanie), jakas grupe o dtp i
grafice i prowadzcie wtedy fachowa dyskusje.

Sorry, to nie ma byc osobiste, tylko przestrzec innych przed
bezkrytycznym wchlanianiem bezedur ;-)

WL