Re: socket 940 a 939 - jakie różnice dla użytkowników

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Wed 08 Dec 2004 - 00:15:26 MET

Virus_7 wrote:

> Ehhh... Gdybyś chociaż trochę poszukał...
>
> 478 to Intel...

Jeszcze tylko przez jakiś czas... Znając intela, ten socket kończy swoje
życie. Zresztą i tak dużo przeżył. Intel potrafił 2 sockety w roku
wypuszczać, a ten na liczniku ma już prawie rok! :-D

> Socket A = 462 (najstarszy socket i powoli wycofywany; Athlony i
> Durony)

Nie bój żaby - płyty na Socket A co najmniej do lutego 2005 będą
produkowane. Pewnie nawet dłużej. Procesory też - w końcu to najbardziej
udana i wciąż najpopularniejsza platforma AMD.

> 754 - Propozycja AMD 64bit dla "przeciętnych" osób IMHO nieudana (i
> nie będzie najprawdopodobniej kontynuowana)

Tia. A ja myślę, że będzie dobre pare lat kontynuowana ;-) Wygląda mi to na
następcę Socket A (462)

> 939 - Druga propozycja AMD 64bit dla "przeciętnych" (w stosunku do

Raczej dla bogatszych, nie przeciętnych. Dla przeciętnych to będzie raczej
754 ;-)

PS. W tej chwili najbardziej opłacalne jest Socket A - nawet jeśli wyjdzie z
użytku, to na rynku wtórnym, w przyszłości, będzie można dostać dowolny proc
za grosze, który będzie na 100% obsługiwany na płycie teraz kupionej. Inna
sprawa z płytami (platformy 754 i 939) teraz kupowanymi: taka sama sytuacja
jak z Socket A kiedyś. Zbyt wczesna technologia by na nią przechodzić.

--
Piotr Slawinski
- [ HOME ] http://www.alphasoft.org, http://lisa.alphasoft.org