Re: Zmiana dysku w notebook-u

Autor: Marek Michalkiewicz <spamtrap_at_amelek.gda.pl.invalid>
Data: Tue 07 Dec 2004 - 12:28:22 MET

MarekP <mpojcdwa@poczta.onet.pl> wrote:

> roznice w pojemnosci, choc nie tak duze wynikaja z roznego przeliczania
> systemow liczbowych.

Wlasnie - nie tak duze (20%). Rozni sie liczba cylindow podawana przez
hdparm od podawanej przez producenta, glowic/sektorow jest tyle samo.
Wiec to na pewno nie sprawa jednostek.

> moze bad sectory?

Jedyne co mi przychodzi do glowy - byly od nowosci na koncu nosnika,
wiec juz producent sformatowal niskopoziomowo na mniejsza pojemnosc
i taki dysk sprzedal Compaq-owi. Wszystko mozliwe, w koncu to IBM :)
ale problemow zadnych z tym dyskiem do tej pory (odpukac) nie mialem...

> Moj compaq presario( podobny procek) widzial 32G, po probie wlaczenia
> ukrytych partycji zaczynal prace w trybie zgodnosci, i system zamulal sie
> kompletnie

Tryb zgodnosci? Tzn. PIO zamiast UDMA (na to by wskazywalo "zamulanie")
czy o cos innego chodzi? Linux sobie poradzi, wiec w ostatecznosci
partycja Win* moze byc ponizej granicy 8GB i powinno byc dobrze.

> Moja bateria pracowala i tak tylko rok, potem pojemnosc spadla do 10% i tak
> juz zastalo

U mnie tez niby spadla, po ok. 30 min. juz sie wylacza - chyba, ze pod
Linuksem z wlaczonym ACPI, wtedy dziala ponad 2 godziny (caly czas
piszczac, ze to juz koniec...), ale za to pozniej kiedy juz naprawde
sie skonczy, wylacza sie nagle bez ostrzezenia. Czyil jest jakis
problem z pomiarem stanu baterii, a ogniwa nadal sa sprawne. Moze to
taki maly kant, by uzytkownik szybko pobiegl kupic nowa baterie...

W jakims nowszym Compaq Armada (bateria juz Li-ion, ja mam jeszcze NiMH)
widzialem funkcje kalibracji baterii, ale u mnie nic takiego nie ma.
Ale moze da sie ten licznik "wymien mnie" ;) jakims sposobem skasowac?

> W presario bylo to cos w rodzaju ghosta, ale system mozna zainstalowac z
> dowolnego nosnika, masz legalny w98 z mumerem seryjnym.

Legalnosci takiego zabiegu nie jestem pewien (to jest w ogole jedyny
nosnik z Win98 jaki mam), a poza tym OEM Compaq-a troche sie rozni od
standardowego (np. wszystko jest od razu na HDD, nie upomina sie co
chwile o pliki z oryginalnego nosnika).

> tego nie wiem, wszystkie moje kieszenie maja wlasne zasilacze.

W jakims opisie obudowy 2,5 cala (nawet USB 2.0) na allegro znalazlem:
"zasilana z USB, nie wymaga zasilacza sieciowego". Moze istnieja dyski
pobierajace tak malo pradu, ze cos takiego ma szanse dzialac...

Dzieki.
Marek