Re: HP 3820- daltonistka ?!

Autor: Paulie <pablonet_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 04 Dec 2004 - 12:47:42 MET

Sat, 4 Dec 2004 11:13:54 +0100, na pl.comp.pecet, Dafi napisał(a):

> Ja jak wsadzam kartridz do druakrki to drukuje mi strone testowa
> (kalibracyjna).
> Na niej sa m.in. takie kwadraciki: Powinny byc cyan (niebieski) magenta
> (rozowawo-fioletowy) i zolty.
> Jak w zestawe kwadracikow sa dziury to znaczy ze dysza jest zapchana.
> Dysze sa na spodzie kartridza. Tam jest taka blaszka na ktorej powinny byc
> widoczne slady tuszu.
> Jak widzisz tylko ten swoj roz a nie widzisz zoltego i cyanu to znaczy ze ci
> zaschly.
> Najlepiej kupic nowy kartridz.

No tak jest rzeczywiście jak piszesz; na tej stronie są dziury
w zestawie kwadracików , a dokładnie:

k k d d d k k k d d d k
k d d d k k k d d d k k

gdzie
k- kwadracik w odcieniu różu
d- dziura

... i rzeczywiście na tej blaszce jest tylko paseczek różowy :-(

> Jak chcesz sie upewnic stworz obrazek i narysuj kwadraciki i zadaj im barwe
> w systemie CMYK. Stawiajac po kolei wartosci 100 a dla reszty 0.
> C M Y K
> 100 0 0 0
> 0 100 0 0
> 0 0 100 0
> i wydrukuj to i zobacz czy wsyzsly wsystkie rozowe (wtedy albo cos ze
> sterownikami, albo tusz oddzielnych barw sie wymieszal w kartridzu) czy
> ktorychs brakuje (zaschniete dysze).

Kurczę, ale jeszcze kiedy napełniałem wydaje mi się, że tamte dwie
nie były zaschnięte...
Dlaczego one zasychają?

> Jak masz zaschniete dysze mozesz jeszcze sprobowac pomoczyc dolna koncowke
> kartridza z dyszami w miaere goracej wodzie lub spirytusie. Ale szanse
> raczej niewielkie.
>
> Dafi

... tak po prostu wsadzić te dysze do wody???