Re: HP 3820- daltonistka ?!

Autor: Dafi <axau_at__nospam_.gazeta.pl>
Data: Sat 04 Dec 2004 - 11:13:54 MET

Ja jak wsadzam kartridz do druakrki to drukuje mi strone testowa
(kalibracyjna).
Na niej sa m.in. takie kwadraciki: Powinny byc cyan (niebieski) magenta
(rozowawo-fioletowy) i zolty.
Jak w zestawe kwadracikow sa dziury to znaczy ze dysza jest zapchana.
Dysze sa na spodzie kartridza. Tam jest taka blaszka na ktorej powinny byc
widoczne slady tuszu.
Jak widzisz tylko ten swoj roz a nie widzisz zoltego i cyanu to znaczy ze ci
zaschly.
Najlepiej kupic nowy kartridz.

Jak chcesz sie upewnic stworz obrazek i narysuj kwadraciki i zadaj im barwe
w systemie CMYK. Stawiajac po kolei wartosci 100 a dla reszty 0.
C M Y K
100 0 0 0
0 100 0 0
0 0 100 0
i wydrukuj to i zobacz czy wsyzsly wsystkie rozowe (wtedy albo cos ze
sterownikami, albo tusz oddzielnych barw sie wymieszal w kartridzu) czy
ktorychs brakuje (zaschniete dysze).

Jak masz zaschniete dysze mozesz jeszcze sprobowac pomoczyc dolna koncowke
kartridza z dyszami w miaere goracej wodzie lub spirytusie. Ale szanse
raczej niewielkie.

Dafi