Re: [Wro] AREST i kupowanie lcd

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 17:34:13 MET

"Tomasz" <labeo7@poczta.onet.pl_usun> wrote in message
news:coq23c$p1f$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> W sumie to trudno ta sytuacje skomentowac, bo z jednej strony facet mial
> prawo tak powiedziec, ale z drugiej strony widac, ze w ogole im nie zalezy
> na kliencie (moze przez ta dluga kolejke). Tak wiec, kolega zmuszony jest
> poszukac jakiegos bardziej przyjaznego sklepu w ktorym sprzedawca pozwoli
na
> krotkie ogladniecie ekranu po katem bad pixeli.

Nie mial takiego prawa. Prawo konsumenckie nakazuje sprzedawcy umozliwienie
sprawdzenia dowolnego kupowanego towaru. A dokladniej udostepnienia warunkow
technicznych do sprawdzenia dzialania. Tak samo jak masz mozliwosc
sprawdzenia zarowki w elektrycznym, tak w komputerowym musza Tobie
udostepnic podlaczenie abys sprawdzil lcd. Za cos takiego to sie nalezy
skarga do PIHu jak nic.

Oczywiscie patrzac od strony sprzedawcy to rozumiem, ze dostal od
dystrybutora monitor z martwymi pixelami i nie ma co z nim zrobic, bo jak go
nikt nie kupi z tego powodu, to dystrybutor nie wymieni. Ale to juz problem
sprzedawcy, ze sie u takich hurtownikow zaopatruje i on zarabia na
sprzedazy, wiec niech on ponosi ryzyko.
Telefon do PIHu powinienes znalezc na stronie swojego Urzedu Wojewodzkiego
(ew. przy Urzedzie Miejskim powinien dzialac Miejski Rzecznik Praw
Konsumenta), i generalnie jest tak, ze jeden Twoj telefon do ktorejs z tych
instytucji pociaga za soba telefon instrytucji do sklepu, a po tym w sklepie
nastepuja cudowna metamorfoza :)

I jeszcze uwaga - nie daj sie na "krotkie sprawdzenie ekranu" - za monitor
placisz 1500zl wiec poswiec mu co najmniej 10x tyle czasu co kupujac spodnie
za 150zl ;) W koncu sprzedawca na tym zarabia, wiec za te 100-300zl, ktore
zarobi w marzy na tym monitorze moze poswiecic z pol godziny swojego czasu.
Aczkowiek nie wiem jaka Ty masz stawke za godzine, jesli w Twoim mniemaniu
ta kwota to jakies 10 minut pracy, to ja przepraszam......

pozdrawiam
Zbyszek