Re: Czyzby Dysk do wymiany - SMART

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 09:52:37 MET

On Wed, 29 Dec 2004 16:21:49 +0100, Sniper
<sniper10000@poczta.onet.pl> wrote:

>W przypadku pięciominutówek wartości powinny być zawyżone, tj.
>12x większe niż godzinowe. Podaj jakie masz te wartości (Power-On
>Hours, Start/Stop Count i Device Power Cycle Count). Może coś
>razem ustalimy.

W przypadku 5minutówek będą zawyzone w stosunku do godzin, ale HDDH
twierdzi, że minutes (hours). Także w stosunku do minut zaniżone ;).
Musze przemyśleć czy te wartości są na pewno w godzinach ?
Albo po prostu te zawyżone to są 5minutówki a zaniżone godzinówki ..

>Myślę że przeciętny serwisant, którego praca polega tylko na
>składaniu i testowaniu komputerów, raczej nie ma pojęcia o
>interpretowaniu atrybutów S.M.A.R.T. i raczej skorzystałby z
>narzędzia dostępnego na stronie producenta, żeby ustalić, czy
>z dyskiem jest coś nie tak.
Ciekawe czy standardowe narzędzie producenta ustala stan dysku na
podstawie SMARTa ?

>Co firma, to firma :)
Nie do firm raczej oni mają podejście, wyminimy najwyżej włożymy do
kompa dla klienta prywatnego. Nie kłócą się o takie rzeczy jak
podstawa reklamacji ... słuszne podejście ;)).

pzdr,
Dentarg

--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com