Re: Czyzby Dysk do wymiany - SMART

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 16:21:49 MET

Dentarg napisał:

> Jeden dysk mi właśnie pokazuje takie zaniżone wartości, chyba
> właśnie takie 5 minutówki

W przypadku pięciominutówek wartości powinny być zawyżone, tj.
12x większe niż godzinowe. Podaj jakie masz te wartości (Power-On
Hours, Start/Stop Count i Device Power Cycle Count). Może coś
razem ustalimy.

> A ciekawe jak reaguje serwis na chęć wymiany dysku, tylko na
> podstawie wskazań SMARTa ?

Myślę że przeciętny serwisant, którego praca polega tylko na
składaniu i testowaniu komputerów, raczej nie ma pojęcia o
interpretowaniu atrybutów S.M.A.R.T. i raczej skorzystałby z
narzędzia dostępnego na stronie producenta, żeby ustalić, czy
z dyskiem jest coś nie tak.

> Co prawda mi Dell wymieniał 2 dyski tylko na takiej podstawie

Co firma, to firma :)

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/