Re: Czyzby Dysk do wymiany - SMART

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 15:02:28 MET

On Wed, 29 Dec 2004 14:42:38 +0100, Sniper
<sniper10000@poczta.onet.pl> wrote:

>Eeee, gdzie tak było? Wydaje mi się, że w każdym przypadku wyraźnie
>zaznaczyłem, żeby dane odczytywać z zakładki Extended Info.
Chyba masz rację, chyba z rozpędu popatrzyłem w SMART.

>Power-On-Hours powinien być liczony od początku pracy dysku. Zwykle
>jest liczony w godzinach, ale spotkałem się też z przypadkami, gdy
>są to "pięciominutówki", czyli w ciągu godziny pracy dysku licznik
>zwiększa się o 12. Nie znam uniwersalnej reguły pozwalającej ustalić
>jak jest w twoim przypadku. Najprościej, jeśli spiszesz wynik w
>odstępie kilku godzin i obliczysz różnicę.
Jeden dysk mi właśnie pokazuje takie zaniżone wartości, chyba właśnie
takie 5 minutówki, choć nie weryfikowałem bo nie pamiętam dokładnie od
kiedy mam tego kompa :).
Ale w każdym razie żaden dysk nie miał relokowanych sektorów ani nawet
niestabilnych ;)).

>To samo dotyczy parametrów Start/Stop Count i Device Power Cycle
>Count. Powinny być zliczane od początku pracy dysku.
<...>
Ciekawe informacje. A ciekawe jak reaguje serwis na chęć wymiany
dysku, tylko na podstawie wskazań SMARTa ?
Co prawda mi Dell wymieniał 2 dyski tylko na takiej podstawie, ale
obawiam się, że zwykły sklepik spuściłby mnie na drzewo ;(.

pzdr,
Dentarg

--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com