Re: speed fan + brak kontroli nad predkoscia

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 14:19:41 MET

Użytkownik "BartekK" <sibi@sibi.cfu.com.pl> napisał w wiadomości
news:coo7bk$iu3$1@atlantis.news.tpi.pl...
> ustawic w
>
> aby dalo sie regulowac cokolwiek speedfanem i innymi programami - plyta
> glowna musi miec do tego odpowiednia elektronike. Posiadasz tania plyte
> = tej elektroniki na niej niema i tyle. To ze czip I/O posiada funkcje
> regulacji - speedfan rozpoznaje i masz taka opcje. Ale nie ma elementu
> "wykonawczego" ktory by regulowal zasilanie wentylatora (wentylatorow)
>
> ew przerobka plyty jest mozliwa i wykonalna, robilem takie rzeczy, ale
> wymagane jest duze doswiadczenie w lutowaniu smd (elementy sa 0805 i
> mniejsze)
> [...]

Skad wziales schematy lub innego rodzaju info na temat tego co gdzie nalezy
wlutowac?
Ciekaw jestem bo moja plyta Gigabyta zglasza w SpeedFanie czujniki
temperatury z czego wszystkie (poza procem) pokazuja 25 C - a sa tam np.
Case Temp i pewnie jakies do podlaczenia zewnetrznyych czujnikow...
Dysponuujesz jakimis praktycznymi informacjami na temat tego jak co gdzie
podlaczyc aby mierzyc sobie temperature w obudowie?
Chip na plycie to IT8712F, plyta Gigabyte 8IPE1000Pro.

--
pzdr
rb