Re: speed fan + brak kontroli nad predkoscia

Autor: BartekK <sibi_at_sibi.cfu.com.pl>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 00:10:53 MET

> Proba ustawienia predkosci wiatrakow programem speedfan nic nie dala.
> Czy mam uszkodzona plyte glowna lub wentylator czy moze cos trzeba
ustawic w
> biosie.
> Coolerek to spire whisperrock IV a plyta glowna to msi kt4v

aby dalo sie regulowac cokolwiek speedfanem i innymi programami - plyta
glowna musi miec do tego odpowiednia elektronike. Posiadasz tania plyte
= tej elektroniki na niej niema i tyle. To ze czip I/O posiada funkcje
regulacji - speedfan rozpoznaje i masz taka opcje. Ale nie ma elementu
"wykonawczego" ktory by regulowal zasilanie wentylatora (wentylatorow)

ew przerobka plyty jest mozliwa i wykonalna, robilem takie rzeczy, ale
wymagane jest duze doswiadczenie w lutowaniu smd (elementy sa 0805 i
mniejsze)
http://sibi.cfu.com.pl/speedfan-mod/ tutaj fotki z takiej przerobki

--
Bartlomiej Kuzniewski   tel +48 696 455098
sibi@sibi.cfu.com.pl    GG# 23319