Re: Czy rzeczywiscie LCDki są lepsze od CRT?

Autor: <lev_at_k>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 13:04:15 MET

Friend wrote:

> Ja tez mam wątpliwości bo pracuje obecnie na dobrym CRT 17"(NEC) i rozważam
> zakup LCD(19") ale spotykam się z całkiem odmiennymi opiniami w tym
> temacie(wzroku). Czytałem o osobach które po przesiadce na LCD miały po raz
> pierwszy zapalenie spojówek. Sam siedzę na CRT nawet 12h dziennie(z
> przerwami).

Też sporo siedzę przy kompie - dawno temu uzywałem NEC'a na
Diamandtronie NF (Natural Flat) - obecnie na 18" LCD. Moje spojówki i
oczy w ogóle mają się /dużo/ lepiej niz za czasów CRT (mimo iż swego
czasu używałem nawet dodatkowo filtr moniotorowy, i to nie "ołowiowy"
noname - tylko jeden z wyższych modeli Polaroid/3M z polaryzacją /kołową/..

  Teraz często odwiedzam sklepy i testuję różne LCDki 19" i mam
> takie wrażenie ze po poł godziny siedzenia w sklepie na LCDku oczy zaczynają
> mi łzawić.

Chyba każdy tak ma jak wpatruje się tyle czasu na panel przy max.
jasności/kontraście jak to najcześciej w sklepie jest..

> Ktos kiedyś na tej grupie pisał takze o szkodliwosci swiatła z podswietlenia
> stosowanego w LCDkach(zimna katoda).

Lampy CCFL faktycznie ideałem nie są (np. NEC w zastosowaniach
medycznych stosuje czesto podswietlenie LED) - ale i tak jest to /sporo/
lepsze niż najbardziej "topowy" kineskop..

> Pozdro
> GM

Pozdrawiam