Re: Czy rzeczywiscie LCDki są lepsze od CRT?

Autor: Friend <universalny_at_wp.pl>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 09:31:38 MET

> interesuje tylko ich wplyw na samopoczucie.

Ja tez mam wątpliwości bo pracuje obecnie na dobrym CRT 17"(NEC) i rozważam
zakup LCD(19") ale spotykam się z całkiem odmiennymi opiniami w tym
temacie(wzroku). Czytałem o osobach które po przesiadce na LCD miały po raz
pierwszy zapalenie spojówek. Sam siedzę na CRT nawet 12h dziennie(z
przerwami). Teraz często odwiedzam sklepy i testuję różne LCDki 19" i mam
takie wrażenie ze po poł godziny siedzenia w sklepie na LCDku oczy zaczynają
mi łzawić.

Zdecydowanie jest to kwestia ustawień jasności i kontrastu oraz oswietlenia
zewnętrznego ale jak ustawie te parametry w monitorze na prawie minimalne to
obraz jest syf na LCD.(ale oczy nie bolą).

Tu powstaje pytanie po co kupować LCD z kontrastem 1000:1 jak ten parametr
ma się ustawiać na minimum?.
Ktos kiedyś na tej grupie pisał takze o szkodliwosci swiatła z podswietlenia
stosowanego w LCDkach(zimna katoda). Czytałem tez ten artykuł:
http://www.chip.pl/arts/n/article_111787.html

Pozdro
GM