Re: cichy pecet.

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Wed 01 Dec 2004 - 07:39:49 MET

On Tue, 30 Nov 2004 20:15:58 +0100, "katarynka" <katarynka979@wp.pl>
wrote:

>mam w pracy komputer dell'a i bardzo spodobalo mi sie to, ze dziala on
>zupelnie bezglosnie. pracy dysku w ogole nie slychac, wentylatorow tez
>rpaktycznie nie. patrzylem w sklepie- taki sam zestaw kosztuje okolo 2000 zl
>(pentium 4 2.4 ghz 512 ramu).
Przy obciążeniu też działa bezgłośnie ? ;)

>jestem ciekaw z jakich podzespolow skladany byl ten komputer? jest to z
>pewnoscia konstrukcja oparta o standard micro atx (obudowa desktop, mala).
>czy to normalne, ze na pentiumach wiatraki sa ciche, czy moze obudowa
>wszystko wycisza? ja mam athlona, wiatrak od wersji box, niezbyt szczelna
>obudowe i wszystko strasznie halasuje- trudno film w nocy ogladac.
W modelach micro jest sporo lepiej, bo te są w miare projektowane żeby
zoptymalizować chłodzenie, ale w standardowych to porażka.
Jakiego masz Athlona ? Kup sobie Pentagrama Freezone lub Zalmana na
procek i go wyciszysz lepiej niż jest wyciszony taki firmowy Dell.
Nie napisałeś jaki masz zasilacz, ale skoro obudowa badziewna to
pewnie zasilacz też. Kup jakiś porządny, albo wymień w nim wiatrak na
cichszy.

>ciekawi mnie tez fakt, ze w tym dellu jest bezglosny wiatraczek w zasilaczu.
>jaki kupic zasilacz, ktory bylby jak najmniej slyszalny i mozliwie tani?
Tanich i cichych nie widziałem ;). Wymień w swoim wiatrak na Arctic
Cooling albo na oryginalnego Papsta. Będzie sporo lepiej.

>zaznaczam, ze caly zestaw, jaki chce sobie zlozyc bedzie sluzyl wylacznie do
>internetu i ogladania filmow- nie potrzebuje mocnej grafiki (moze byc
>zintegrowana na plycie nawet), wystarczy mi 512 ramu...
Nawet mocną grafikę można chłodzić pasywnie ;). Powiedzmy
pół-pasywnie, bo wiatrak w obudowie wyciąga ciepełko.

>do swojego nowego kompa kupilem juz dysk twardy. barracuda 80 gb, st380011A.
>czy to dobry model, jezeli chodzi o glosnosc dzialania?
Baracuda 7200.7 jest OK (mam takich kilka i są ciche) podobno dobre sa
też samsungi ... mogłeś się spytać przed zakupiem ;))

>no i to tyle. dysk, zasilacz i wiatrak na procesorze- tylko te trzy rzeczy
>beda u mnie halasowac...
Zalman, Papst i po kłopocie ;).

pzdr,
Dentarg