Re: Upgrade staruszka PC - porady

Autor: perszing <mkalien_at_student.uci.agh.edu.pl>
Data: Mon 31 May 2004 - 00:17:18 MET DST

janusz1313 napisał(a):

> 1 GHz Duron pozostał mi po uprzednim upgrade mojego komputera (teraz Athlon
> XP1700+ na Epoxie 8KHA z 512 MB DDR 2700 i ATI 9200 VIVO + SB Audigy).
> Kiedyś miałem Abita KT7 ale szybko poszedł w "ludzi" jak zaczął robić mi
> problemy po zakupie Durona 1 GHz i GeForca 2 WinFasta.
> Jaka grafika chodzi bez problemów na tej płycie, a może Macie inne
> propozycje sprzętowe.

Nie kupuj abita!!!. Jesli chcesz pracowac na pamieciach SDRAM to kup
plyte MSI K7T TURBO2 (koniecznie wersje z pudelkiem itd, bo na allegro
zdarzaja sie OEMy bez pomiaru temperatury i innych potrzebnych
dupereli). Mam ta plyte i imo jest to najlepsza plyta pod socketA
obslugujaca SDRAMY. Dlaczego najlepsza? Ano wyszla juz pod sam koniec
"sprzedazy" plyt na chipsecie KT133a, takze poprawiono w niej wszystkie
bledy poprzednikow i dodano kilka ulepszen np. dodatkowe kwadratowe
zlacze zasilania ATX 12. Plyta pozwala na bezproblemowa obsluge
najnowszych AthlonowXP do 2600+ wlacznie na jadrze Thoroughbred,
(Thortony tez odpala ale bardziej sie grzeja).

W tej chwili mam na tej pycie GF4 Ti4200, (moze dzialac na AGPx8, ale
oczywiscie dziala na x4) i wszystko dziala super. Nie widze powodow zeby
inne grafiki na tej plycie nie dzialaly.

Abit KT7A przy tej plycie wymieka, bo jest po prostu strasza
konstrukcja. Kumpel ma ABITA KT7A i mi zazdrosci, to ze u mnie dziala
Thoroughbred a u niego nie :P

Zas jesli chodzi o grafike, to chyba najlepiej kupic GF2 Ti albo Pro,
albo GTS (za okolo 100 PLN), bo GF3 i inne szybsze karty sa minimum 3x
drozsze.

Zas jesli chodzi o pamiec, to rozsadne minimum to 512MB. Dajac synowi
128MB narazisz go na duuuuuuuuzyyyyyyyy stres :). Niestety 256MB to na
dzis naprawde niezbedne minimum, szczegolnie jesli bedzie chcial w cos
pograc. Odwaze sie nawet powiedziec, ze jesli zostawisz mu 128 MB Ramu
to nie ma sensu modernizowac kompa, bo przy "silniejszych" grach odczuje
roznicy.

SBLIve nie warto odsprzedawac, bo ta karta oferuje o niebo lepsza jakosc
dzwieku niz zintegrowane dzwiekowki. Zreszta nie wiem czy wezmiesz za
Live wiecej niz 50 moze 75 PLN. W kazdym razie NIE WARTO!

--
p.
OKAZJA : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=26110618