Re: Temperatura dysku Seagate

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Fri 28 May 2004 - 20:46:42 MET DST

Użytkownik "Marek S." <gissen@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:c95a9g$9rg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Czy to normalne jesli nowiutki dysk Seagate ATA IV Barracuda nagrzewa
sie do
> max. 52 st. C ? A stary "dziadek" IBM sprzed 3 lat osiaga max. 40 st. C?
> Mam otwarta jedna klape obudowy i to nic nie daje.

Jest to normalne. Uważaj, bo Seagate podaje, że awaryjność dysków
pracujących w temp. 40st C jest dwukrotnie większa niż dysków z 25 st C.
60 st C jest to już praktycznie górna granica pracy dysku, więc załóż
chłodzenie. Jest proste wyjście - dajesz jakieś stre radiatory na górę
dysku lub kupujesz odpowiedni radiator w elektroniku (ok 20 zł). Dodatkowo
aby schłodzic go porządniej warto jakimś wentylatorem sprawić by przez
radiator przepływało powietrze z zewnątrz obudowy. Ja dałem dodatkowy
(wyciągający) wentyl pod zasilaczem i powietrze jest zasysane z otworu w
obudowie właśnie nad dyskiem. Temp. zawsze między 20-30 st