Re: Drukarka sieciowa

Autor: Zbyszek Misiewicz <dune_at_X-USUN-TO-X.panda.bg.univ.gda.pl>
Data: Fri 28 May 2004 - 09:30:21 MET DST

Użytkownik -dymek- napisał:
> W takim wypadku musi byc serwer zewnetrzny ale niekoniecznie
> zintegrowany z drukarka i drukarka tez nie musi miec karty sieciowej.
> Istnieja serwery druku zewnetrzne ktore wpinasz w siec ethernet,
> gabarytowo przyponaja huba. Drukarka wtedy podlaczona jest do takiego
> serwera poprzez port LPT badzi USB, podobnie jak w przpadku serwera
> instalowanego na zwyklym pececie. Serwer druku zewnetrzny to jest
> rowniez spory wydatek, nawet rzedu 1000zl albo i wiecej.

Witam!
No nie popadajmy w przesadę.
Dobre printserwery dedykowane faktycznie do tanich nie należą,
ale kwota, którą należy za nie zapłacić nie przekracza 800 zł.
W tej chwili, jeśli chodzi o moje typy, to ciągle numerem jeden są
sprzęty HP.
JetDirect'ow mam w sieci (*rozległej*) 10 sztuk.
Działają oczywiście 24/24--365/365.
Bardzo rzadko zawieszają się. Dostęp i konfiguracja przez telnet
(oprócz, oczywiście, konfiguratorka windzianego...).
Sam miód.
http://www.sklep.hp.com.pl/shop/product.asp?StockID=875

Dużo tańsze są serwery wydruku D-Linka, Planeta, Surecoma, etc.

Dość świeży cennik zaprzyjaźnionej firmy mówi:
1XUSB portowy SURECOM szt 392,29
1 portowy DIGITUS szt 312,80
3 portowy SURECOM szt 454,75
2X USB+1LPT3 portowy SURECOM szt 468,35

No i oczywiście pozostaje Allegro.pl:
i wiele wiele innych.

Osobiście odradzam kupowanie drukarki z *wbudowanym* print serwerem.
Żywotność dzisiejszych tanich drukarek jest żenująca.

Pozdr.
Z.