Re: Gdy spali się zasilacz...

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Thu 27 May 2004 - 10:29:38 MET DST

 Marek <marek9993@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> Czasem mam wrażenie, że ten problem zahacza o "rosyjską ruletkę" :)

            W przypadku Codegenow, Megabajtow, Deerow, L&C jak najbardziej.
IMO zasilacz z porzadnym zabezpieczneim przeciwzwarciowym i
przeciwprzepieciowym to podstawa. Powyzsze czegos takiego nie maja.

> Ja przez 15 lat nie spaliłem ani jednego, a są tacy co ponoć palą kilka
> w ciagu roku.

            Ja przez 14, najgorsze co sie zdarzylo to zatarty od kurzu
wentylator. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu dziala jak nowy juz od ~5 lat
[a ma latek 10 i nadal spisuje sie swietnie]

> Napewno wpływ na częstotliwość takich awarii ma pewność
> linii energetycznej w okolicy,

            Ano wlasnie. Do tego dodam jeszcze ze wiekszosc obecnych listew
filtrujacych to takie przedluzacze z bezpiecznikiem. JEszcze kilka lat temu
bez problemu mozna bylo kupic listwy potrojnym blokiem filtrow,
bezpiecznikow itp. wygladzajacymi mniejsze szpilki i szum w sieci. Teraz
jest to bardzo trudne - musialem ostatnio kupic kolejna, przeszedlem sie po
kilkunastu skepach i wszedzie to samo - zwykly 5 gniazdkowy przedluzacz z
bezpiecznikami [nic wiecej] oraz idiotycznym 1,5 m kablem [jak nie ma sie
konfigu przy samym gniazdku to trzeba od razu dokupic przedluzacz].
Zghadnij jak listwe [o ile wogole] kupuje ~90% nowych nabywcow komputerow,
do tego w gotowych zestawach stosuje sie zazwyczaj najtansze obudowy i
zasilacze by zejsc z cena]. A apetyt na prad CPU i innych komponentow stale
rosnie.

> ale wiem również, że wiek przeciętnego
> "informatyka" spada z roku na rok, a nie wszyscy pamiętają, że komp
> to urządzenie, w którym prąd płynie i należy wyłączyć zasilanie podczas
> zmiany konfiguracji :)

            No i jeszcze kwestia ATX. Nie kazdy newbie pamieta ze caly czas na
plyte podawane jest napiecie. Jednak czerwone diody palace sie w standby,
jakie by;ly nie tak dawno montowane na plytach to nie byl zly pomysl -
takiemu gosciowi potrafilo zajarzyc ze cos jest nie tak zanim wyciagnal
pamiec czy grafike przy podlaczonym w standby zasilaczu.

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 640MB PC133 RAM Inf/Spec;TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; TV/FM PV-BT878+/wFM; SBLive1024&U.WS303/WG902