Re: Zamykac plytki po wypaleniu???

Autor: Marcin Koteras <delphins_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 25 May 2004 - 13:58:49 MET DST

Paulie wrote:
> Teraz dopiero uświadomiłem sobie, że mam kilkanaście płyt nagranych,
> ale nie zamkniętych; czy to prawda (gdzieś mi się chyba obiło o uszy),
> że płyty trzeba zamykać bo jeśli się tego nie zrobi to płyta będzie
> mniej trwała i niewykluczone, że dane mogą... 'wyparować' po niezbyt
> długim czasie???

Dla świętego spokoju zamknij w sejfie, to nawet jak wyparują to jest szansa się skroplą na ściankach sejfu.

Ludzie to mają pomysły..

Płyty, słabej jakości przede wszystkim, po prostu mogą ulec zniszczeniu szczególnie pozostawione na słońcu i nie jest to zależne od charakteru danych jakie przechowują a od barwników zastosowanych do zapisu danych.

bacik

--
DeliX: http://delix.prv.pl - ModemiX, HelpiX, Klawiaturka