Re: problem z nowym pecetem - pomocy !

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Sun 23 May 2004 - 22:51:09 MET DST

tomek wrote:

> [...]
> Pamięć operacujna: dwie kości DDR 256 MB/400Mhz Kingstone
> Karta grafiki: 128 MB Ati Radeon 9600 PRO TV$DVI
> Napęd dyskietek: 1,44MB
> Twardy dysk: 80GB WD 7200 8MB cache
> Napęd: LG DVD ORAZ LG nagrywarka
> Obudowa: Codegen 6061L-C10
> Modem: Microcom InPorte Home
> Karta sieciowa: 10/100 528TX
> zasilacz:300W
>
> problem: przykład- włączam komputer i powiedzmy uruchamiam worda albo
> notatnik czy jakąs inna aplikacje (albo nic nie uruchamiam) i w pewnym
> momencie kursor myszki staje na ekranie myszka nie działa,

Zanim wymienisz zasilacz (co samo w sobie jest wskazane), sprawdź, czy
przypadkiem któryś driver nie robi ci takich objawów. Taki totalny
freeze kompa zdarza się np. w przypadku spartaczonych driverów do kart
sieciowych (nawet domyślny driver do któregoś Realteka w Win98 tak
robił). Możesz albo fizycznie usunąć podejrzane urządzenie (a zacząłbym
właśnie od karty sieciowej) z komputera, albo wyłączyć je we
właściwościach systemu. Jeśli przez jakiś czas freeze się nie powtórzy,
to znalazłeś winowajcę. Wymaga to trochę cierpliwości, ale inaczej
możesz się nabrać tak jak ja - przeinstalowywałem system, wymieniałem
kolejne komponenty, z prockiem włącznie i ciągle to samo. W końcu
zauważyłem, że jeśli nie wsadzę sieciówki, nie ma zwisów, a potem
uświadomiłem sobie, że jeśli pracuję w Linuxie to zwisy się nie
zdarzają, czyli sprzęt był OK. Ściągnąłem i zainstalowałem inny
sterownik - i jak ręką odjął...

Jeśli nie sieciówka, to ewentualnie mógłby być modem lub wbudowana karta
dźwiękowa.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com