Pamieci - jakie kiedys, jakie dzis? + jaka grafa do 400pln ; -)

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak_at_acn.waw.pl>
Data: Sat 22 May 2004 - 20:35:05 MET DST

Witam.

Przymierzam sie do wymiany kompa mojej drugiej polowki, ale mam pewnien
problem.
Nie bardzo wiem co ona ma tam pod maska. Ma jakiegos PIII800 ale nie wiem
na jakiej plycie glownej i z jakimi pamieciami. Zestaw ma z 2-3 lata.
[glupi bylem, bo ani razu go nie otworzylem...]
Troche wypadlem z obiegu i nie bardzo wiem, czym dzisiejsze pamieci DDR
roznia sie od starych takich ja sie montowalo dimmy na BX'ie.
Chodzi o to, ze taka pamiec, jest jeszcze uzywalna w nowych plytach (Abit
NF-7-S) bo jest jej 256 (+ drugie 256 ktore bedzie miala za jakis miesiac)
i nie bardzo wiem, czy sprzedawac, czy ladowac w ten nowy DDR.

Jak to z nimi jest, czym te stare roznia sie od nowych? Beda ze soba
dzialac? Beda ale wolniej? Czy w ogole inaczej wygladaja (fizycznie)?

Drugie pytanko dotyczy wyboru - 512 Kingstone'a czy 2x256 dual channel w 1
module twinmosa - ABIT NF7-S to obsluzy?
W ogole szukam plyty, ktora bedzie na socket A, powinna miec firewire
(ech...), SATA, LAN (to juz chyba kazda) i byc bardziej firmowa niz Asroc
czy ECS.
Ostatnie pytanie to oczywiscie niesmiertelne: "Jaka grafa do 400pln" czym
oczywsicie zameczyc takze Was pragne.
Na dzien dzisiejszy - co mozecie polecic do 400-500pln za grafike?

I chyba tyle - jak bede skladal, to jeszcze cos napisze ;-)

Pozdrawiam i TIA

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak@acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055