_narawdę_ cichy zasilacz [długawe] - chłodzenie cieczą ?

Autor: Krzysztof Arentowicz <sir_karlan_at_cbpmgn.barg.cy.poczta.onet.pl>
Data: Fri 21 May 2004 - 23:20:25 MET DST

Witam.
Dojrzewam sobie powoli do zmiany zasilacza.
Powodem nie jest za mała wydajność tylko to, ze mój jest za głośny :|

Moja obecna konfiguracja to :
Abit KT7A + Athlon XP 2000+ 256MB RAM
2 dyski twarde (seagate, bo ciche)
2 napedy optyczne
2 karty PCI
grafika geforce 2 MX

Jak widać nie jest to nic strasznie watozernego i chodzi spokojnie na
zasilaczu Rubikon 300W

Najgłosniejszymi elementami kompa ( pomijajac cdrom i praujaca drukarkę)
sa zasilacz i monitor
( tak tak... CRT brzęczą, i nikt mi nie wmówi ze jest inaczej )
Całośc jest na chłodzeniu wodnym ( CPU + chipset + grafika )
Jedyny wiatrak w moim pokoju to zasilacz - i wlasnie on doprowadza mnie do
szału.
Obecnie jest podłaczony przez rezystor, ale i tak mieli jak najęty.

Całkowicie go nie wyłacze bo nie chce puscic kompa z dymem, a z kolei na
chłodzony cieczą - to co proponujue CPC ( http://www.cpc.pl/zasilacz3.php
) jakos nie moge sie zdecydowąc bo nie wyglada mi to zbyt profesjonalnie i
nie bardzo mam do tego zaufanie - wygląda to na jakąś garażową przeróbkę
zwykego zasilacza. Nawet piszą, ze tak jest :)
Co prawda nie jest to zupełnie no name , bo Tracer MGB-400ATX ,ale
widziałem w testach, ze on nie za bardzo trzyma napięcie w granicach
specyfikacji technicznej. No i złacz SATA nie ma... ( na razie mi nie
potrzebne..ale kto wie.. )
Zresztą i tak sie cos tam w srodku kreci.
Na zasialcz z heat pipe - obiekt moich marzen i westchnien - mnie nie stac
:|

Tak wiec chcialem zebyście mi doradzili cos w przyzwoitej cenie, no
niestety z wiatraczkiem, ale NAPRAWDE cichym.
Oczywisce wiatrak 120mm wolnoobrotowy i łozyskowany - tak mi sie marzy
grubo ponizej 20dB.

Wiem, ze spora czesc grupy stanowią overclockerzy, którzy zamontują nawet
wirnik od helikoptera w kompie zeby tylko wycisnąc pare MHz więcej..ale
moze znajdzie sie ktoś kto mi doradzi :)

A może ktos uzywa takiego zasilacza z CPC i moze sie wypowiedzieć jak on
sie sprawdza?

PS. Jeśli ktos odniosł wrazenie ze jestem paranoikiem to przepraszam :P

--
Krzysztof Arentowicz   <!! część adresu mailowego w ROT13 !!>
Registered Linux User #351835