Re: SB Live! 1024

Autor: latet (latet_at_rr.pl)
Data: Thu 20 May 2004 - 00:58:29 MET DST

> Posiadam taka karte muzyczna juz od dosc dawna, ale jak sie nie myle to
jest
> to model wczesniejszy od Live! 5.1
> Chcialem sie dowiedziec, czy jest mozliwosc odtwarzania dzwieku w formacie
> 5.1 na live 1024? Dodam ze do tej karty podlaczona jest wieza z glosnikami
> 5+1 obslugujaca dolbyprologic, surround itp...
> Ogladajac filmy DVDripAC3, odnosze wrazanie ze dzwiek jest generowany dla
> kazdego z 5 glosnikow z osobna. Czy to sprawka karty, czy moze samej
wiezy,
> [...]

Zaden - IMHO - SoundBlaster nie ma mozliwosci generowania DD5.1
Najlepsze co moze zrobić karta w takiej sytuacji, to przepuscić
przez siebie strumien AC3 (prosto z filmu) i wypuscic go w postaci
niezmienionej na wyjscie cyfrowe SPDIF, przez ktore podlacza sie
amplituner.

Z tego co piszesz, Twoja karta podlaczona jest jednak ze wzmacniaczem
analogowo. Zapewne wiec program do odtarzania filmow (konkretnie filtr AC3)
robi downmix DD5.1 do Stero-Surround - a dekoder proLogic w wiezy
rozprowadza to mniej więcej w miarę sensownie na podłaczone głośniki.

Reasumując - jesi podlaczasz kompa analogowo do wzmacniacza dolbyprologic
to nie ma znaczenia czy masz SB Live 1024 czy 5.1, bo i tak podlaczasz
jadnym kabelkiem analogowym stereo. No, chyba, ze ta wieżyczka
ma osobne wejscia dla kazdego glosnika - w co wątpię, to wtedy
ew, mozna by myslec o wymianie karty na 5.1.

Latet