Re: Card Reader 61S2B

Autor: macminer (macminer-beztego_at_polbox.com)
Data: Wed 19 May 2004 - 02:22:51 MET DST

Radek.K wrote:

> Zdaje sie, ze dopiero w win 98 SE wprowadzili obsluge usb przez windoze.
> Sprobuj poszukac patcha na stronach Microsoftu, chociaz obawiam sie, ze
> juz nie wspieraja tego systemu. Swego czasu kazdy posiadacz Win 98
> dostawal gratis upgrade do Win 98 SE. Jesli nie dawali nowego seriala to
> mozesz od kogos pozyczyc plytke i zrob se upgrade do SE. Ale to
> oczywiscie kwestia twojego sumienia bo nie wiem czy to jest legalne ;)

Boszzz, jak ja nie lubię tego pisać, ale czasem muszę: jak czegoś nie
wiesz, nie rozsiewaj dezinformacji, bo potem się to powiela - ktoś
przeczyta, zapamięta, a potem będzie powtarzał...

1. Obsługa USB została wprowadzona w Win95 OSR2. Była żałosna, ale była.
Np. skanery zazwyczaj działały, ale urządzenia pamięci masowej zazwyczaj
nie. Patch był właśnie do Win95.

2. W Win98 USB działa(ło) dobrze, problem był natomiast z niektórymi
urządzeniami (zwłaszcza webcamerami), ze względu na sterowniki. Win 98SE
zaczął przechodzić na model WDM, w Win98 królowały jeszcze VxD.

3. Dzwoniłem do Microsoftu jakiś czas po tym, kiedy wyszło Win98SE i
otrzymałem informację, że nie ma możliwości bezpłatnego upgrade z Win98
do Win98SE. A ty skąd masz informację, że "dostawał gratis"?

4. Problem z czytnikami kart pamięci może być zupełnie innego rodzaju.
Mi np. taki czytnik działa, jeśli go podłączę bezpośrednio, nie działa
natomiast jeśli próbuję przez hub USB, niezależnie od systemu. Każde
inne urządzenie (palmtop, kamera, inny czytnik, skaner itd) działa przez
huba, więc na pewno hub jest OK.

5. Rada z upgradem do WinSE jest słuszna sama z siebie, ale
niekoniecznie musi pomóc w tym przypadku. Mimo wszystko najpierw
sprawdziłbym inne rozwiązania, zanim chwyciłbym się upgrade całego systemu.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki