Re: Uzywacie kompatybilnych materialow eksploatacyjnych do drukarek?

Autor: Tomasz (labeo7_at_poczta.onet.pl_usun)
Data: Tue 18 May 2004 - 19:08:52 MET DST

Użytkownik "Chomik Albert" napisał w wiadomości
(...)

> Nie wiesz może przypadkiem, dlaczego tak trudno znaleźć zamienniki do
> Minolty 1300W? Praktycznie nigdzie jeszcze ich nie widziałem. A może
> bardziej opłaca się oddać kasetę do regeneracji (gdzie w Warszawie?).
> Problem na szczęście jeszcze mnie nie dotyczy, bo drukarka przyjedzie
> dopiero w czwartek/piątek, ale za jakieś pół roku może stać się palący ;)

Nie mialem do czynienia z ta drukarka i wydaje mi sie ze glowny powod baraku
zamiennikow to to, ze ma drukarka 1200 dpi wiec ma o wiele wieksze wymagania
co do granulacji i jakosci toneru niz drukarki 300 i 600 dpi. Jednym slowem
jesli ktos kupuje ta drukarke, bo potrzebuje wydruki bardzo dobrej jakosci
to musi sie liczyc z koniecznoscia stosowania nie byle jakiego "proszku", a
tylko firmowego. Druga sprawa to , ze minolta z tego co kiedys czytalem robi
jakies specjalne tonery zwiekszajace jakosc wydruku, chyba z dodatkami
polimerow (nie wiem czy do tego modelu). Dlatego watpie zeby jakis domorosly
wytworca mogl zrobic rozsadny zamiennik do tej drukarki. Inna sprawa ze
nawet jesli by zrobil to pewnie toner szybko zniszczylby walek swiatloczuly,
a przeciez minolta dla zmniejszenia kosztow oddzielnie walek i toner (oba
elementy mozna wymieniac niezaleznie). Na pocieszenie mozna dodac ze
oryginalny toner wystarcza na zrobie bardzo duzej ilosci odbitek (kilka
tysiecy).

pozdrawiam
Tomek