Re: Notebooki, alergia, oczy

Autor: Saiko Kila (fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy)
Data: Mon 17 May 2004 - 20:55:35 MET DST

Proces Szymon <szym0n_at_webmedia.pl> zwrócił błąd:

> Pytanie 1 - czy takie sytuacje zdarzyły się większej ilości osób?

No pewnie, sa ludzie uczuleni na te swinstwa, niestety. Ja do nich na
szczescie nie naleze, ale znam.

> Pytanie 2 - czy możliwe jest aby Asus miał inne niż Siemens normy
> dotyczące płytek impregnowanych żywicami i tego ile różnego świństwa
> będzie się przy podgrzewaniu z nich wydzielać.

Nie wiem jak jest z normami, ale jesli plytki i inne elementy sa
produkowane w roznych fabrykach (a prawie na pewno sa), to calkiem mozliwe,
ze sa stosowane w ogole inne substancje (monomery, wypelniacze, barwniki
itd). Poza tym nie sadze, zeby te normy mialy firmy komputerowe, raczej
producenci laminatow. :-{

> Pytanie 3 - co właściwie się z nich wydziela, autor wspomnianej strony
> twierdzi, że jakieś związki fenolu - jeśli dobrze rozumiem.

Pewnie dekompozycji ulegaja zywice fenolowe albo ich pochodne, lub inne
tworzywa uzyte do produkcji plytek, lakierow, obudow. W zasadzie to zywice
fenolowe nawet po utwardzeniu "pachna" i uwalniaja rozne substancje - fenol
i pochodne, formaldehyd itd. Oczywiscie normalnie nie sa to ilosci zbyt
szkodliwe, ale w pewnych warunkach wydziela sie ich wiecej. Do utwardzania
czasem nie stosuje sie wysokich temperatur i cisnienia tylko utwardzaczy
chemicznych (katalizatorow) np. kwasow sulfonowych, ktore tez nie sa
przyjazne dla blon sluzowych. Te wszystkie substancje sa drazniace w
wiekszych ilosciach - rozni ludzie roznie reaguja - ale na wszystkie mozna
tez byc uczulonym. W tym drugim przypadku moga pomoc lekarstwa, choc nie
polecam ze wzgledu na skutki uboczne. Probowales lekow antyhistaminowych?

Poza tym jest jeszcze cien szansy, ze podraznienie oczu wynika ze zlej
jakosci wyswietlacza - niektore LCD tak migocza faktycznie. Mnie przy nich
oczy tez lzawia, choc nie jestem uczulony. Mozesz to sprawdzic ustawiajac
intensywny przewiew (wentylatory, jakas weranda lub otwarte okna). Jesli
pomoze, to jednak uczulenie...

--
Saiko Kila -- Adres jest w ROT13. Proszę usuń "cutme." -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze