Notebooki, alergia, oczy

Autor: Szymon (szym0n_at_webmedia.pl)
Data: Mon 17 May 2004 - 18:22:08 MET DST

Czas jakiś temu miałem notbook Asusa, który powodował u mnie stany
zapalne oczu. Wybrałem się do okulisty, tam stwierdzono, że objawy
przypominają uczulenie. Dostałem środki antyuczuleniowe, które
powodowały dodatkowe podrażnienie, wkrótce praca na notkooczku stała się
niemożliwa. Ponieważ ekranik Asusa był mało kontrastowy a dodatkowo
miałem wrażenie, że mruga (i rzeczywiście mrugał) byłem pewny, że to
sprawa ekranu. Notebook przekazałem bratu - który nie miał z nim żadnych
problemów, a sam kupiłem Fujitsu-Siemensa. Z tym nie było kłopotów.

Ostatnio kupiłem Aplowe G4 12'.

I znowu te same objawy: pieczenie oczu, zaczerwienienie, kłucie.
Okulista - diagnoza: uczulenie.

Ale w międzyczasie znalazłem informację, że iBooka robi Asus.

"An IGM source here in Taiwan reports that AsusTek has apparently inked
a deal with Apple to produce iBook consumer portables."
http://www.insanely-great.com/news.php?id=2285

Co więcej - okazuje się, że nie tylko ja miałem takie objawy związane z
pracą na komputerze Apple'a i Asusa.

"The metal skin of the TiBook is a plus, but you still have those
phenolic circuit boards in there gassing off. It depends on your
tolerance for the sort of phenolics they use at the PowerBook
manufacturing facility in Taiwan."
http://www.macopinion.com/columns/roadwarrior/01/03/27/

Pytanie 1 - czy takie sytuacje zdarzyły się większej ilości osób?

Pytanie 2 - czy możliwe jest aby Asus miał inne niż Siemens normy
dotyczące płytek impregnowanych żywicami i tego ile różnego świństwa
będzie się przy podgrzewaniu z nich wydzielać.

Pytanie 3 - co właściwie się z nich wydziela, autor wspomnianej strony
twierdzi, że jakieś związki fenolu - jeśli dobrze rozumiem.

sBohem
Szymon

--
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men
and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime