Re: UPS + ponowne włączenie kompa - jak rozpoznać, że prąd już jest?

Autor: BartekK (sibi_at_sibi.cfu.com.pl)
Data: Mon 17 May 2004 - 18:28:50 MET DST

> Jak na mój rozum, to UPS, powinien dawać jakiś impuls do włączenia
> systemu np. przez port COM, a w biosie powinien być ustawiony jakiś Wake
> Ewent powiązany z portem COM.
> Acha - pytam, bo tak naprawdę to chcę dopiero kupić UPS-a. Myślę o takim
> fajnym i niedrogim APC Back-500EI lub ew. Back-650MI. No i chciałbym
> kupić właściwego.

jesli chcesz taka funkcje, to nie kupuj Back tylko Smart
back upsy sygnalizuja jedynie stanem dwoch lini "jest prad/niema pradu" oraz
"mamy akumulatorek naladowany/oj rozladowalo sie" i nic z tego nie wynika
dla portu rs232, tylko programowo sprawdzany port daje informacje (soft
sprawdza "czy jest dtr w stanie wysokim?")

smart ups-y rozmawiaja normalnie szeregowo przez rs-232 (i dlatego widocznie
sa smart ;) )
wysylaja pelne bajty, a wrecz cale sekwencje tekstu. Tak wiec ustawienie na
odpowiedni COM event w biosie + ustawienie Modem on IRQ 3/4 - bios bedzie
myslal ze ma modem na porcie com, i przy transmisji bedzie budzil PC, ale
niektore plyty budza sie na transmisje (odebrany bajt) a niektore plyty
wykrywaja jedynie stan lini RI (ring indicator - dzwoni telefon).
W zasadzie to po RI zawsze mozna obudzic plyte, wiec maly ukladzik
podlaczany do portu COM i jazda :)

--
Bartlomiej Kuzniewski    tel +48 696 455098
sibi_at_sibi.cfu.com.pl    GG# 23319