UPS + ponowne włączenie kompa - jak rozpoznać, że prąd już jest?

Autor: Sergiusz Brzeziński (sb_at_bez.adresu.pl)
Data: Mon 17 May 2004 - 11:23:56 MET DST

Witam,

System (Linux, ale to chyba nie istotne) zamyka się ładnie po sygnale z
UPS-a, że prąd się skończył. Ale po 5 minunatch prąd powraca. System
jest już wyłączony ale COŚ powinno go pobudzidzić do ponownego działania.

No właśnie co?

Czytałem gdzieś na grupach, że załatwia to opcja: "AC Power Loss
Restart". Ale skąd komputer ma wiedzieć, że włączono prąd, skoro jest
zasilany z UPS-a, w którym cały czas jest prąd, a system wyłączył się sam?

Jak na mój rozum, to UPS, powinien dawać jakiś impuls do włączenia
systemu np. przez port COM, a w biosie powinien być ustawiony jakiś Wake
Ewent powiązany z portem COM.

Acha - pytam, bo tak naprawdę to chcę dopiero kupić UPS-a. Myślę o takim
fajnym i niedrogim APC Back-500EI lub ew. Back-650MI. No i chciałbym
kupić właściwego.

z góry dziękuję za podpowiedzi i sugestie dotyczące problemu

pozdrawiam

Sergiusz