Re: UPS + ponowne włączenie kompa - jak rozpoznać, że prąd już jest?

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Mon 17 May 2004 - 16:56:14 MET DST

> System (Linux, ale to chyba nie istotne) zamyka się ładnie po sygnale z
> UPS-a, że prąd się skończył. Ale po 5 minunatch prąd powraca. System
> jest już wyłączony ale COŚ powinno go pobudzidzić do ponownego działania.
>
> No właśnie co?

za duzego wyboru nie masz ... jezeli twoj UPS komunikuje sie przez RS'a to
tylko impuls z COM'a moze obudzic kompa ... ewentualnie mozna to zrobic
zdalnie przez siec jezeli plyta glowna i sieciowka beda wspolpracowac i
zadziala WOL (wake on LAN)

> Czytałem gdzieś na grupach, że załatwia to opcja: "AC Power Loss
> Restart". Ale skąd komputer ma wiedzieć, że włączono prąd, skoro jest
> zasilany z UPS-a, w którym cały czas jest prąd, a system wyłączył się sam?

to jakas bzdurka ... skoro ty sam zamknales system to juz sie nie podniesie
jezeli uzyjesz tej funkcji ... to zadziala tylko jezeli jest spadek napiecia
i komp "na zywca" sie wylaczy z braku pradu ... wtedy po ponownym powrocie
zasilania komp sie wlacza ...

> Jak na mój rozum, to UPS, powinien dawać jakiś impuls do włączenia
> systemu np. przez port COM, a w biosie powinien być ustawiony jakiś Wake
> Ewent powiązany z portem COM.

jezeli mialby sie uruchamiac po powrocie pradu to musialoby byc dokladnie
tak jak napisales ... i jezeli UPS wspiera takie rozwiazanie to wiekszosc
plyt glownych powinna sobie tez z tym poradzic ...