Re: Zakupy w USA??

Autor: Avalon (avalon_at_yaol.com)
Data: Sat 15 May 2004 - 06:18:18 MET DST

On Fri, 14 May 2004 21:11:17 +0200, Saiko Kila
<fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy> wrote:

>Proces ALGI <algi_at_BEZSPAMU.aster.pl> zwrócił błąd:

>W zasadzie to nie trzeba byc obywatelem, trzeba miec jednak numer
>ubezpieczenia, czyli legalna prace. Przynajmniej w znanych mi kilku
>przypadkach.

Nieprawda!
 Nie jest wymagane miec: ani pracy, ani numeru ubezpieczenia (Social
Security Number) - wystarczy tylko adres gdzie ten "rebate" ma byc
wyslany, - oczywiscie pod warunkiem zalaczena wymaganych elementow
trasakcji zakupu: kopia kwitu/ paragonu, autentyczny wyciety z
opakowania UPC bar code.
W warunkach promocji podane jest na jakim terenie ona obowiazuje,
czasem niektore Stany moga byc wylaczone z tej akcji,- z tad istotny
jest adres zamieszkania.

>To bywa oplacalne, ale IMO troche zwodniczo - ceny czesto sa w tych
>sklepach wyzsze... Choc jak sie czlowiek w nich orientuje, to moze miec
>obnizke nawet powyzej 10%. Acha, i zdarzaja sie tez firmy - oszusci, ktorzy
>pod jakims pozorem nie wysylaja tego czeku, albo ginie on po drodze itp.
>Taki folklor. :)
znow nie dokladnie: najczesciej taki "Rebate" - promocja jest
sponsorowana przez producenta sprzetu. czasem dochodzi do $ 200 w
zaleznosci co kupujesz.
Na przyklad:
http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/documents/rebates/winter04displayrebate.pdf

Fakt jest ze czesto trwa to dosc dlugo..../ nawet do 3-ch m-cy, ale
nieslyszalem ze przepada. Wielokrotnie kozystalem z tych " mail in"
rebates.
Czesto do takiej "promocji" dolacza sie sklep sprzedajacy dany sprzet,
wtedy oglasza to jako "Instant Rebate". Podana kwota jest odliczana
przy kasie, ale juz po naliczeniu podatku od sprzedazy - w kazdym
Stanie inny %.
Avalon