Re: Problem z dyskiem

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Fri 14 May 2004 - 16:26:10 MET DST

Użytkownik "smbear" <smbear_at_blaaaa.nospam.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:opr7zrr7jcyag49o_at_news.tpi.pl
> [...]
>
> Mam następujący problem: moim rodzicom padł dysk, a właściwie
> partycja. Nie dawno zainstalowali sobie modem, co by z dobrodziejstw
> internetu korzystać. Mieli tam zainstalowany WinXP, partycja NTFS.
> Teraz, jak włącza się komputer, to pokazuje się ekran startowy WinXP
> a następnie bsod. I koniec. Próbowałem reinstalować system, z
> nadzieją, że to coś pomoże, ale instalator nie rozpoznaje typu
> partycji.
>
> O modemie wspomniałem dlatego, że sądzę, że może to być spowodowane
> wirusem (tudzież robakiem, trojanem, czy czymkolwiek innym).

Możliwe. Do modemu powinno się za darmo dokładać program antywirusowy i
firewalla ;-) - ot, choćby takiego (1 rok za friko):
http://www.my-etrust.com/microsoft/.

> Jeśli ktoś może coś poradzić, to będę wdzięczny za wszelkie
> informacje. Jakiś dobry program do odzyskiwania danych... Cokolwiek
> (poza format c:)

Zacznij od wykonania chkdsk spod Konsoli Odzyskiwania, najlepiej z
przełącznikiem /r. Potem obejrzyj dysk spod Testdisk
http://www.cgsecurity.org/, być może da się podmienić bootsektor tej
partycji na jego kopię. To nie zamyka drogi do dalszego odzyskiwania
danych, np. przy pomocy darmowego PC Inspector File Recovery
http://www.convar.de.

/odpowiadając zmień px na pl/