Re: Odp:[OT?]Opinie o firmie komp. AREST we Wrocławiu

Autor: gg (np.osoba_at_microsoft.com)
Data: Fri 14 May 2004 - 13:12:46 MET DST

Użytkownik "Pafnucy" <c-b_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> "gg" <np.osoba_at_microsoft.com> wrote in
> Ciekawa jest ta teoria kompleksu MP...

Wiesz jak to jest... MP->duże auto->zasilacz do kompa w którym nic prawie
nie ma za 400zł -> Radeon9800 do pracy biurowej, itd...

> ja spotykam się z innym problemem -
> syndromem OW (ograniczonej wyobraźni). Polega to na tym że przyzwoicie
> wyposażony komputer, warty na przykład 3000zł zasilany jest z najtańszego
> zasilacza za 65zł. Nie zamierzam wyśmiewać takich osób bo sam tak
> robiłem:-) Niewiele dało mi do myslenia nawet to - gdy jeden zasilacz
> poszedł mi z dymem. Dopiero jak drugi zasilacz zaczął się zachowywać
> podejrzanie przyszło otrzeźwienie i kupiłem wreszcie coś porządnego:-)

Miałeś pecha. Weź pod uwagę że 95% komputerów ma tanie zasilacza noname.
Jeżeli komuś się taki spali razem z kompem to co z tego? Jaki to jest %
awaryjności? - zdarzają się różne rzeczy...
Ja mam kompa który chodzi już 2 rok non stop na zasilaczu za 30zł 200W
(chyba) - czy na Chifteku działałby lepiej?

> Jaaasne... z mojego doświadczenia wynika że bardziej opłaca sie kupić
> markowy przyzwoity sprzęt niż męczyć się z gównem.
Tu akurat pisałem o _tym_samym_ sprzecie który w jednym sklepie kosztuje np
400zł a w drugim 520zł.
Sam też staram się kupować markowy sprzęt ale nie daje się przy okazji
okradać sprzedawcom którzy wciskają niezły kit.

> Na przykład ja w ciagu
> kilku lat kupiłem już trzy zasilacze. Gdybym kupił od razu porządny, to
> zaoszczędził bym trochę kasy.

Na pewno? Może okazałoby się że zasilacz już jest za słaby - kiedyś
standardem były zasilacze 200W a potem 250W teraz 300-350.

> W tym kontekście jeleniem jest ten kto kupuje
> najtańsze badziewie ponieważ wyrzuca pieniądze w błoto.

Powiem tak. Jeżeli nie wiedzę różnicy to po co przepłacać? Jak zapłącę
więcej za lepszą kartę graf. to zobacze różnicę za procka też, ale za
zasilacz?

BTW mam codegena 300W 3 rok i nie wiem co to zwieszka WindowsXP... (teraz z
kolei 3 płyta i 3 procesor na nim chodzi, uprzedzając pytania poprzednie
mają się dobrze - nie spaliły sięze wstydu) Pytanie: więc po co przepłacać?
A jak mi prąd wyłączą to pilnuje tego ups a nie licze na duże kodensatory
Chifteca który podtrzyma zasilanie 1s. Był ostatnio taki wątek ...nt tej
super właściwości zasilaczy Chiftec.:)

pozdrawiam
P.