Re: Jak odzyskać dane z padniętego dysku

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Tue 11 May 2004 - 20:28:30 MET DST

> Zepsułem dysk prawdopodobnie podłączając odwrotnie zasilanie (końcówka
jest
> trochę zdziamdziana, jak teraz widzę w obie strony wchodzi bez oporu).

:))) trzeba miec naprawde talent zeby to zrobic i sporo sily ...:)

> Dysk to Seagate Baracuda IV 80 GB.
>
> Pytania:
>
> 1. Czy jest możliwe że padło coś poza elektroniką?

jest mozliwe, ale malo prawdopodobne

> 2. Czy można określić mniej więcej co padło, i czy to co padło dałoby się
> wymienić po relatywnie niskich kosztach bez wymiany całej eketroniki?

musisz wiedziec o tym, ze z zasilacza komputerowego ida naprawde duze prady
wiec podlaczajac odwrotnie zasilanie zalatwiles ta elektronike raczej na
amen ...

> 3. Jeśli nie, skąd wziąć elektronikę na podmianę?

z innego dysku ?:) problem w tym, ze ten inny dysk musi spelniac warunki:
- identyczny dysk: producent, model
- identyczny firmware
a zeby spelnic te warunki musialby byc to dysk kupiony z jednej partii ...

> 4. Ile kosztowałoby odzyskanie danych w fachowych firmach, typu ONTRACK
itp.
jezeli to jakies domowe dane to raczej zapomnij o nich ... ceny sa wysokie
... zakladajac, ze to jakas prosta sprawa i masz tam znajomosci to mniej niz
500zl to raczej nie bedzie kosztowalo ...
w kazdym innym przypadku ceny ida od 1000zl w gore ...