Re: Jak odzyskać dane z padniętego dysku

Autor: Mariusz Bachora (matt_at_nsm.pl)
Data: Tue 11 May 2004 - 22:05:24 MET DST

vvulcan wrote:
> Witam.
>
> Zepsułem dysk prawdopodobnie podłączając odwrotnie zasilanie (końcówka jest
> trochę zdziamdziana, jak teraz widzę w obie strony wchodzi bez oporu).
>
> Dysk to Seagate Baracuda IV 80 GB.
>
> Pytania:
>
> 1. Czy jest możliwe że padło coś poza elektroniką?

jest mozliwe. zrobilem kiedys omylkowo dokladnie to samo, tyle ze przez
przejsciowke do spowalniania wiatrakow (zamienione +12 z +5). trwalo to
tylko kilka sekund, lecz dysk po tym zabiegu juz tylko stukal.
probowalem z dwoma roznymi podmienionymi elektronikami i zawsze bylo to
samo - stukanie od wlaczenia - czyli brak znalezienia sciezki 0 i proby
rekalibracji (a dopoki naped nie przejdzie wewnatrzengo selftestu, nie
bedzie wykrywany w biosie chocby nie wiem co). no i danych z dysku juz
nie odzyskalem.

> 2. Czy można określić mniej więcej co padło, i czy to co padło dałoby się
> wymienić po relatywnie niskich kosztach bez wymiany całej eketroniki?

heh. zakladajac ze mechanika jest ok (i wewnatrzna elektronika - tak! w
srodku tez jest fragment elektroniki) to bardzo malo prawdopodobne aby
dalo sie cos konkretnego zrobic bez wymiany calej plytki z elektronika.
w takich przypadkach nie ma regul. znajdz elektronike o tym samym
numerze seryjnym i tym samym firmware.... i probuj :)

> 3. Jeśli nie, skąd wziąć elektronikę na podmianę?

allegro.

> 4. Ile kosztowałoby odzyskanie danych w fachowych firmach, typu ONTRACK itp.

zapomnij :)

pozdr.
MB