grafika i ra

Autor: MichalKar (michjalk_at_wp.pl)
Data: Mon 10 May 2004 - 20:39:19 MET DST

Witam,

zamierzam kupić nowy komputer i chciałbym się Was doradzić jaki sprzęt
będzie mi potrzebny.
Oto do czego będzie wykorzystany:

1.NAJWAŻNIEJSZE: Zajmuję się tworzeniem stron internetowych więc maksymalne
obciążenie programowe to równoczesne uruchomienie Photoshopa, Flasha,
Dreamweavera (+ muzyczka z netu w tle :) )

2. Będę chciał skompresować filmy z kasety cyfrowej do divx. Nie będzie to
jednak żadne kompresowanie z dvd, po prostu przerzucenie "wakacyjnego filmu"

3. Chciałbym aby nie był to głośny komputer więc jesli możecie polecić
jakieś obudowy (do 200zl) i wentylator (do 80zl)

4. Nię będe grał w gry.

a oto moje pytania :

A. czy jest sens żebym do takiego zestawu kupowal płytę "dual" z
synchronizacją pamieci RAM - czyli np 2x256 MB zamist 1x 512 MB? czy to do
czego będę używał komputera wykożysta taki układ.

B. Jaką płytę? w sklepach polecili mi takie oto plyty do Athlona
     Gigabyte GA- 7N400 nForce2-ultra (360zl) - synchronizacja RAM
     Asus A7N8X/LAN Nforce-2 400 (420zl) - synchronizacja RAM
     Gigabyte GA- 7VT600L LAN KT 600 (268 zl) - bez synchronizacji (jakaś
tania bardzo jak na płytę...)

C. Jaką karte graficzną? z tego co się dowiedziałem to do grafiki 2D nic
specjalnego mi nie potrzeba więc są to karty w granicy 250zl. Wybór jest
duży, zasugerujecie cos? Kamere bede podłączał przez Fire Wire więc chyba
karta graficzna w takim wypadku nei musi być jakas szczególna...

Badzo dziekuję za wszelkie uwagi

pozdrawiam Michał.