Re: grafika i ra

Autor: Maciek/P (prucek_at_chello.pl)
Data: Mon 10 May 2004 - 23:48:38 MET DST

Użytkownik "MichalKar" <michjalk_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Oto do czego będzie wykorzystany:

> 1.NAJWAŻNIEJSZE: Zajmuję się tworzeniem stron internetowych więc
maksymalne
> obciążenie programowe to równoczesne uruchomienie Photoshopa, Flasha,
> Dreamweavera (+ muzyczka z netu w tle :) )
>
> 2. Będę chciał skompresować filmy z kasety cyfrowej do divx. Nie będzie to
> jednak żadne kompresowanie z dvd, po prostu przerzucenie "wakacyjnego
filmu"

> 3. Chciałbym aby nie był to głośny komputer więc jesli możecie polecić
> jakieś obudowy (do 200zl) i wentylator (do 80zl)

    nie napisales jaka sume mozesz przeznaczyc

> A. czy jest sens żebym do takiego zestawu kupowal płytę "dual" z
> synchronizacją pamieci RAM - czyli np 2x256 MB zamist 1x 512 MB? czy to do
> czego będę używał komputera wykożysta taki układ.

    dual niewiele daje, ale .... zawsze pare % wiecej

> B. Jaką płytę? w sklepach polecili mi takie oto plyty do Athlona
> Gigabyte GA- 7N400 nForce2-ultra (360zl) - synchronizacja RAM
> Asus A7N8X/LAN Nforce-2 400 (420zl) - synchronizacja RAM
> Gigabyte GA- 7VT600L LAN KT 600 (268 zl) - bez synchronizacji (jakaś
> tania bardzo jak na płytę...)

Gigabyte - dobre plyty
nForce jest wydajniejszy no i ma tzw. dual, natomiast za te 360 zl
bedziesz mial plyte na chipie Via z obsluga SATA, raidem i fireWire
( Gigabyte GA-7VT600-1394 Via KT600 na przyklad )
a 7N400 tego nie ma
ale ja i tak bym bral na nForce -obecnie mam MSI K7N2 Delta-L nForce2
Ultra400
i nie narzekam, plyta super, brakuje tylko tego SATA

> C. Jaką karte graficzną? z tego co się dowiedziałem to do grafiki 2D nic
> specjalnego mi nie potrzeba więc są to karty w granicy 250zl. Wybór jest
> duży, zasugerujecie cos? Kamere bede podłączał przez Fire Wire więc chyba
> karta graficzna w takim wypadku nei musi być jakas szczególna...

 jezeli nie bedziesz gral w gry to Radeon 9200 128bit

> Badzo dziekuję za wszelkie uwagi

maciek