Re: Zastój ?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Mon 10 May 2004 - 12:45:38 MET DST

karol wrote:

> Czesc
> Nie śledzę zanadto rozwoju sprzętu komputerowego, ale nawet
> pobieżnie przyglądając się temu dochodzę do wniosku, że ostatnio
> zapanował pewien zastój w sprzęcie. Pentium 4 taktowany jest już nie
> wiem od kiedy maksymalną częstotliwością 3,2 GHz - kręci się w koło,
> powstają coraz to nowe technologie, a taktowanie stoi jak wryte.
> Następnie CD-ROMy 52x i koniec. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Zastój. Mój Radeon 9500 jest uważany za dobra karte. A ileż razy jest
on wolniejszy od najszybszych obecnie na rynku;]

Procesory ciągle sie nowe pojawiają. Mamy Athlona 64, Prescotty.
Taktowanie sie nie zmienia, ale wydajność jak najbardziej.

Dyski twarde bez przerwy sie pojawiają wieksze. Myszki, klawiatury
coraz lepsze.

Tutaj nie chodzi o zastój. Chodzi o to, ze obecne komputery są w stanie
zaspokoić potrzeby dużej rzeszy użytkowników i dlatego wymiana sprzętu
na nowszy nie wydaje nam sie taka atrakcyjna. Kiedyś każdy MHz sie
liczył, a teraz na procesorze poniżej 1GHz można troszke pograć,
popracować, napisać jakąś prace, posurfować po internecie. Jeżeli nie
potrzebujesz nowych gier i nie masz specyficznych wymagań co do
komputera to wystarczy starszy sprzęt.

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200) | Epox 8KRA2+ | Kingston 2x256 PC 3200