Re: Zastój ?

Autor: Pafnucy (c-b_at_o2.pl)
Data: Mon 10 May 2004 - 12:09:56 MET DST

"karol" <spamy_at_op.pl> wrote in news:c7n7be$3ea$1_at_inews.gazeta.pl:

> Nie śledzę zanadto rozwoju sprzętu komputerowego, ale nawet
> pobieżnie
> przyglądając się temu dochodzę do wniosku, że ostatnio zapanował
> pewien zastój w sprzęcie. Pentium 4 taktowany jest już nie wiem od
> kiedy maksymalną częstotliwością 3,2 GHz - kręci się w koło, powstają
> coraz to nowe technologie, a taktowanie stoi jak wryte.

Z jednej strony to rzeczywiście widoczny jest pewien zastój. Z drugiej
strony to okazuje się że klienci wcale nie potrzebują tak bardzo szybszych
procesorów. Sporo osób tu na grupie (widać to gdy się spojrzy na
sygnaturki) ma procesory w okolicach 1GHz i wystarczają im do wszystkich
zastosowań. Ja mam procesor 2400MHz i nie planuję przez dłuższy czas zmiany
bo mi nie jest na razie potrzebny szybszy:-)

Inaczej wygląda sprawa kart graficznych... tu już od dłuższego czasu
zastanawiam sie co sie dzieje. Ile jeszcze będą sprzedawane tak stare
rozwiązania jak GF4 MX440 i Radeon 9200? Mimo istnienia dwóch firm nie
widać wcale żeby między sobą konkurowały. Wydaję mi się że te firmy
podzeliły rynek między sobą i starają sie sobie nie szkodzić. Raz na jakiś
czas wyjdzie nowy topowy model ale w segmencie kart dla przeciętnego
uzytkownika dzieje się bardzo niewiele. Sytuacja taka jest bardzo korzystna
dla tych dwóch producentów ale bardzo szkodliwa dla klientów.

Ostatnio pojawiły się nowe rozwiązania nVidia GF6800 i ATI X800, które może
coś zmienią na rynku. Zobaczymy.

> Następnie
> CD-ROMy 52x i koniec. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Więcej nie wytrzymują nośniki:-) Już w dotychczasowych napędach zdarzały
się sytuacje że siła odśrodkowa powodowała pęknięcie albo rozsypanie się
na kawałki odczytywanej płyty. Co więcej w napędach na przykład 52x jest
raczej rzadką sytuacją osiąganie tej maksymalnej prędkości.

--
Cezary "Pafnucy" Belka
Lepiej przezyc jeden dzien jak tygrys,