Re: serwer w domu

Autor: Tygrysek (taurus-ui.SKASUJ_TO_at_wp.pl)
Data: Fri 07 May 2004 - 13:26:49 MET DST

> Witam,
> Chciałbym założyć serwer WWW i MAIL, który działałby non-stop w moim
domu.
> Nie wiem tylko czy zwykły domowy desktop jest w stanie znieść takie
> obciążenie. A może trzeba go w jakiś sposób do tego przygotować ? Jak
> wygląda sprawa ze zużyciem energii. Czy ktoś z was zdobył się na coś
takiego

Dostałeś masę słuszynch porad, jeszcze ja dorzucę swoje 3 grosze.
standardowe dyski przewidziane są do pracy do 8h na dobę. Można ich używać
nawet 24h/dobę, ale wtedy ryzyko awarii takiego dysku znacznie wzrasta.
Niestety, dyski do pracy 24h/dobę (chyba tylko SCSI) są dużo droższe. Więc:
- zapewnij dyskowi dobre chłodzenie
- po zainstalowaniu wszystkiego zrób sobie obraz partycji, coby w razie
awarii szybko i bez bólu uruchomić serwer na nowym dysku.

Pozdrawiam
Tygrysek

--
Asus A7N8X Deluxe | AMD Barton 2500+ | 1GB DDR333 Dual Channel |
WD Caviar 80GB JB | 2x Seagate SATA 120GB RAID-0 | Toshiba DVD