Re: serwer w domu

Autor: Jacek Marek (no.spam_jmarekw_at_interia.pl)
Data: Fri 07 May 2004 - 13:03:58 MET DST

Jarek wrote:
> Witam,
> Chciałbym założyć serwer WWW i MAIL, który działałby non-stop w moim
> domu. Nie wiem tylko czy zwykły domowy desktop jest w stanie znieść
> takie obciążenie.
A co to jest? - zwykły desktop
> A może trzeba go w jakiś sposób do tego przygotować?
To na pewno. (wyciszyć, ram)
> Jak wygląda sprawa ze zużyciem energii.
Da się przeżyć ;-).
> Czy ktoś z was zdobył się na coś takiego ?
W pewnym sensie ja....

No dobra.
Nie napisałeś jaki system operacyjny... Ilu użytkowników, poczty, www...
U mnie 24/7 działał Iptables, nat, squid, snort, apache, X (vnc), emule,
router (3 podsieci). Działało to pod Debianem i maszyna po uruchomieniu vnc
była zajeżdzona 100% (jeszcze bez scsi). Teraz mam już tam Gentoo bez X/vnc
i apache. Maszyna po spowolnienu wiatraków cicho szumi w schowku 10-30%
obiciążenia procka...
A cóż to za maszyna:
Pentium 233MHz MMX, 256MB, 4GB SCSI (system) + 12GB IDE (pliki)

Aha poczta na neo, itp nie jest dobrym rozwiązaniem, wiele osób blokuje
takie serwery poczty, poczytaj mordplik a dowiesz się dlaczego.

Pozdrawia
JM