Re: Zestaw na przyjecie :)

Autor: Igor (grogi_at_poczta**wp.pl)
Data: Fri 07 May 2004 - 03:32:14 MET DST

Cześć

Ja też dorzucę swoje trzy grosze...

> procesor | amd athlon 2.0 XP

Wg mnie wystarczy Duron 1600. Przy odrobinie szczęścia pójdzie na 2GHz
(mój nie chce, ale drugi za ścianą idzie tak stabilnie na 1.5 V)

> plyta | ASROCK k7s8x sis746

Bardzo fajna płyta - sam mam i polecam. Oczywiscie nie oferuje
wodotrysków, ale ma wszystko, czego potrzeba. I do tego zablokowane
zegary PCI/AGP :)

> wentylator | green s462-11b725

Hmmm... Nie znam tego wynalazku. Wolałbym Spire Whisperrocka IV -
sprawdzony. Wydajny i w przyzwoicie cichy.

> pamiec | 256 /pc 400/

Przy dzisiejszych cenach to dobry wybór

> dysk | samsung 80GB 7200

Ja sobie kiedyś powiedziałem - nigdy więcej samsunga... Taki mój
przesąd. Ale to chyba niezłe dyski (3 lata gwarancji). Pojemność też w
sam raz.

> naped dvd | LG x16/48 OEM

Tutaj kwestia otwarta - może warto dołożyć do napędu Combo
(DVD+nagrywarka CD). Można wtedy zrezygnować z FDD

> naped fdd | 1.44

Powoli odchodzi w niepamięć - ale gdy nie ma nagrywarki raczej niezbędny...

> obudowa | obudowa ATX FOXCONN PC-146 350W

Tutaj nie należy oszczędzać. Obudowa Modecoma z 300W zasilaczem to
wydatek ok. 200 zł. Warto zastanowić się nad kupieniem obudowy i
zasilacza osobno.

> k. graf. | Ati radeon 9200 128MB TV 128 bit

Popytaj o Radeona 9200 64MB 128bit. Może się to wydać paradoksalne, ale
prawdopodobnie będzie szybszy i tańszy (przyśpieszenie spowodowane
lepszymi timeing'ami pamięci). Radeon jest na tyle wydajny, że pozwoli
cieszyć się grami (ja gram w Colina 04 na GF2Ti, który jest słabszy, i
mam duuużą frajdę)

> cena: 1610

Na procesorze oszczedzamy ok.100zł, co dokladamy do Combo. Za FDD mamy
35 zł, które idę do lepszej obudowy. Parę złotych zbijemy też na karcie
grafiki.

Po "przeróbkach" wychodzi tyle samo... Ale chyba ciut lepiej zbilansowane.

Pozdrawiam
   Igor