Re: Szary bury zestawik, czy dobrze robie?

Autor: Jarek (chio_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Wed 05 May 2004 - 16:38:25 MET DST

Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled_at_tlen.pl> napisał w wiadomości

> Twierdzisz, że nic innego na tym nie zrobisz?? Żart... Można robić na
> nim dokładnie to samo co na tamtym. Różnicy prawie nie zauważysz. Dla
> ojca 80GB wystarczy, a dla dziecka powinno. Nie powinien grać w 30 gier
> bez przerwy, oglądać 20 filmów i słuchać 10000 pirackich mp3.
> Mam 40GB i nie mam żadnego problemu z miejscem. Mam windowsa, linuksa,
> oglądam filmy, mam kilka gier, troche mp3 i z wszystkim sie mieszcze.

Nie twierdzę że nic innego nie da się na tym zrobić. Uważam że duży dysk to
naprawdę bardzo ważna rzecz. I większość moich znajomych się ze mną zgadza.

> Lepsze osiągi o 5%. Też wielka różnica. Firewire - niepotrzebne.
Nie dla wszystkich nie potrzebne. Jakoś ominąłeś sprytnie fakt dzwięku,
dotego dochodzi większa wydajność. Trochę tego jest...
Może właściciel będzie miał kiedyś fantazję podłączyć przez Firewire swoją
kamerę cyfrową i zgrać z niej film a później go skompresować? Może będzie
pracował na bardzo dużych bazach danych? Może syn kiedyś zacznie programować
i wpadnie na pomysł programu który coś mu tam obliczy zużywając kilka lub
nawet kilkadzieśiąt GB danych. Może będzie chciał przechowywać wszystkie
swoje zdjęcia najwyższej jakości na HD. Miejse na dysku (prawie jak widać)
każdemu może się przydać.

> Radeon 9800 to IMHO wyrzucanie kasy w błoto. Ponad 1000zł za kartę
>
> Pokaż mi karte, która za rok nie stanieje?

No to wszyscy wiedzą. To nie jest argument. Pytanie jak stanieją. O połowę,
albo inaczej : o 500zł???
poza tym jeżeli nie ma już grać w te setki gier pirackich nie ma słuchać
pirackich mp3 i oglądać pirackich filmów, to może nie musi też grać w swoją
ulubioną grę w najwyższej możliwej jakości?

> Cena tego cacka wyraźnie ostatnio spadła, a będzie jeszcze spadać bo
> sie pojawiają nowe karty. Kupować R9500PRO, bo cena 9800PRO spadnie to
> bzdura. Założeniem tego komputera było, że ma działac przez lata. Z
> Radeonem 9500PRO za rok to będzie już klęska. R9800PRO jeszcze sobie
> przez jakiś czas poradzi. Różnica między 9500/9600PRO a 9800PRO jest
> gigantyczna.
Moim zdaniem 9500Pro spokojnie wystarczy. Różnica w 3DMark2003 20%. Jasne że
jak powłączasz FSAA i wszystko inne na maksa to będzie 2 razy wolniej niż na
9800. 500zł przebicia to wg mie za drogo jak na zabawkę dla dziecka. Nie
musi grać ze weszystkimi ustawieniami na maksa. Ale rozumiem że niektórzy
mogą mieć inne zdanie.

> Zasilacz jest w obudowie Chiefteca. Zawsze można dorzucić te 50 zł do
> lepszej wersji.

Podsumowując wydaje mi się, że będąc utwierdzony w nieomylności swego zdania
trochę nie potrafisz przyjąć żadnej krytyki. Podejście takie być może wyrobi
Ci opinię guru komputerowego przedewszystkim wśród mniej znających się na
rzeczy, ale nie zawsze wyjdą na tym najlepiej Ci którzy Cię posłuchają. Choć
oczywiście w większości przypadków masz całkowitą rację i na sprzęcie znasz
się napewno świetnie i nie mam zamiaru podważać Twoich kompetencji bo byłoby
to śmieszne. Chodzi mi tylko o pewien obiektywizm w krytyce i zrozumienie że
są ludzie którzy myślą podbnie, ale trochę inaczej niż Ty.
Pamiętaj że ludzie są różni. Potrzebują różnych rzeczy w kompie. Nie ma
tylko nieomylnych i takich co to by wszystkim dogodzili.
Pozdrawiam
Jarek.