Re: Szary bury zestawik, czy dobrze robie?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Wed 05 May 2004 - 13:41:14 MET DST

Jarek wrote:

> Taaak... W sumie to się zgadzam. Ale z kompa do wszystkiego zrobił się
> sprzęt do grania.

Twierdzisz, że nic innego na tym nie zrobisz?? Żart... Można robić na
nim dokładnie to samo co na tamtym. Różnicy prawie nie zauważysz. Dla
ojca 80GB wystarczy, a dla dziecka powinno. Nie powinien grać w 30 gier
bez przerwy, oglądać 20 filmów i słuchać 10000 pirackich mp3.

> A z zaproponowanych zmian w 100% zgadzam się
> właściwie tylko z prockiem. Ewentualnie z producentem HDD, wielkość
> co najmniej 120GB ale jak to już ktoś wspomniał HDD nigdy za duży.

Mam 40GB i nie mam żadnego problemu z miejscem. Mam windowsa, linuksa,
oglądam filmy, mam kilka gier, troche mp3 i z wszystkim sie mieszcze.

> Ta
> płyta głóna te też nie najgorszy pomysł, no ale lepszy dźwięk Abita,
> lepsze osiągi płyty, Firwire. W sumie za 200zł. Sprawa sporna. Do
> takiego kompa chyba rzeczywiście wystarczy ten Epox.

Lepsze osiągi o 5%. Też wielka różnica. Firewire - niepotrzebne.

> Radeon 9800 to IMHO wyrzucanie kasy w błoto. Ponad 1000zł za kartę
> graficzną, która za rok będzie kosztować 600-700.

Pokaż mi karte, która za rok nie stanieje?

> Ostatecznie można
> by się zastanowić nad 9800SE_at_Pro z Allegro za 800-900zł.

To jest oczywiste. Ale zakładam, że kupuje w sklepie, a nie szukam
poszczególnego elementu gdzie sie tylko da.

> Najbardziej
> sensowny ekonomicznie w tej chwili byłby chyba 9500Pro z allegro za
> 500-600zł. Chyba wyraźnie tańszy od tego 9600Pro Ultra a
> wydajniejszy. No chyba że po cięciach finansowych kasa zostanie to
> można by zastanowić się nad 9800, ale trzeba się będzie liczyć z tym
> że cena tego cacka będzie w najbliższych miesiącach wyraźnie spadać.

Cena tego cacka wyraźnie ostatnio spadła, a będzie jeszcze spadać bo
sie pojawiają nowe karty. Kupować R9500PRO, bo cena 9800PRO spadnie to
bzdura. Założeniem tego komputera było, że ma działac przez lata. Z
Radeonem 9500PRO za rok to będzie już klęska. R9800PRO jeszcze sobie
przez jakiś czas poradzi. Różnica między 9500/9600PRO a 9800PRO jest
gigantyczna.

> Wartoby zastanowić się nad zainwestowaniem więcej w zasilacz Chieftec
> 360-302-DF (około 240zł). Napewno w przypadku R9800.

Zasilacz jest w obudowie Chiefteca. Zawsze można dorzucić te 50 zł do
lepszej wersji.

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200) | Epox 8KRA2+ | Kingston 2x256 PC 3200